Dieta cu shake de proteine

Dieta cu shake de proteine |Shake cu proteine pentru femei | Shake proteic pentru slăbire

Conceptul dietei cu shake proteic este destul de simplu:

  • Prin consumul a două shake-uri proteice pe zi, pe o perioadă de câteva săptămâni, vei accelera metabolismul și vei pierde în greutate.
dieta cu shake de proteine , shake proteic pentru slăbire

Cum alegem proteina din shake?

Shake-urile proteice pot fi de diferite feluri, în funcție de ce tipuri de proteine folosesc și ​​în ce cantități. Acestea pot include proteine din:

  • Lapte     
  • Zer     
  • Cazeină     
  • Ou     
  • Soia     
  • Orez

Sursa proteinei și modul în care este purificată în timpul fabricației pot afecta cât de bine o poate folosi corpul.

Deși poți obține proteine ​​din alimente, suplimentarea dietei zilnice cu o combinație de zer și cazeină este o alegere bună, atât timp cât tolerezi bine produsele lactate, deoarece ambele provin din lapte.

Proteina din soia este o altă opțiune. Este o proteină pe bază de plante. Este la fel de eficientă ca majoritatea surselor de proteine ​​animale. Soia este de asemenea bogată în nutrienți.

Shake-urile proteice variază în conținutul de proteine și trebuie alese în funcție de obiectivul urmărit:

  • Dacă vrei să crești în masă musculară, vei alege băuturile care au un conținut mare de proteine.
  • Dacă faci sport de anduranță, este posibil să favorizi băuturile cu mai mulți carbohidrați. Este important este să bei un shake după antrenament.
  • Dacă obiectivul tău este să pierzi grăsimea corporală, alege o băutură proteică bogată în proteine, cu puțini carbohidrați și doar un pic de grăsime.

Adulții sănătoși ar trebui să obțină aproximativ 45 – 56 de grame de proteine ​​pe zi.

Cum ajută shake-ul proteic la pierderea în greutate?

Înlocuirea meselor cu shake-uri proteice poate duce la un proces științific numit termogeneză.

Ce este termogeneza?

Termogeneza este procesul prin care corpul tău începe să ardă calorii în plus, generând mai multă căldură.

Termogeneza, definită literalmente ca producție de căldură, este o variabilă fiziologică importantă, precum și un produs secundar normal al proceselor metabolice.

Creșterea termogenezei este o caracteristică comună a răspunsului în faza acută. Poate fi observată în urma leziunilor, inflamației, infecției, stresului fizic sau emoțional și în anumite boli cronice, cum ar fi malignitatea. Termogeneza este, de asemenea, și un important mediator al febrei.

Termogeneza duce la accelerarea metabolismului și apariția cetozei.

Când oamenii mănâncă multă proteină, dar puțini carbohidrați, metabolizările lor se schimbă într-o stare numită cetoză.

Cetoza înseamnă că organismul se transformă de la arderea carbohidraților pentru combustibil, în arderea propriei grăsimi.

Atunci când grăsimea este descompusă, bucăți mici de carbon numite cetone sunt eliberate în fluxul sanguin ca surse de energie.

Cetoza, care apare și în diabet, tinde să suprime pofta de mâncare, determinând oamenii să mănânce mai puțin și, de asemenea, crește eliminarea de lichide a corpului prin urină, ceea ce duce la o pierdere în greutate prin eliminarea apei. Slăbire rapidă.

Ce beneficii oferă shake-urile proteice?

Shaker-urile de proteine ​​bogate în grăsimi sau proteine, dar cu conținut scăzut de carbohidrați ar trebui să reducă aportul caloric, în timp ce te fac să te simți sătulă. 

Dietele în care consumi doar shake-uri de proteine ​​nu trebuie să depășească o săptămână, decât dacă fac parte dintr-un program supravegheat medical.

Ca în orice dietă, orice pierdere în greutate prin dieta cu shake proteic poate fi temporară și greu de susținut.

Acestă dietă poate dura undeva între trei zile până la o săptămână întreagă. Aici ne referim la o dietă în care consumi doar shake-uri proteice.

Orice dietă cu shake de proteine pentru femei, ​​poate să dureze mai mult atâta timp cât sunt incluse și alte mese sănătoase pe lângă. Nu ar trebui să implice sărituri peste mese, în mod excesiv.

În caz că se întâmplă, îți poate trimite corpul în modul de hibernare. 

Acest lucru te poate feri de pierderea în greutate sănătoasă.

Planul meselor

Într-o dietă cu shake proteic, alimentele restricționate pot varia în funcție de stilul tău de viață, activ sau sedentar.

În timpul unui plan de dietă cu shake de proteine, mergi pe alegerea alimentelor sănătoase, bogate în fibre.

Optează pentru alimente cu conținut mare de proteine, care te vor face să simți mai puțină foame și care ajuta digestia.

Acestea ar trebui să includă:

  • cereale integrale
  • verdeață și salate
  • legume
  • ouă
  • pește.

Când urmezi o dietă cu shake de proteine este indicat să eviți alcoolul, alimentele grase, uleiurile de gătit , boabele prelucrate, zaharurile artificiale și făina albă. 

Aceste alimente pot „îngreuna” sistemul, în timpul dietei cu shake de proteine ​​și poți anula efectele pozitive.


Plan alimentar – dieta cu shake de proteine

În primul rând, asiguă-te că bei multă apă în timp ce urmezi orice dietă cu shake de proteine pentru femei.

O zi în care urmezi această dietă se poate desfășura astfel:

  • 8:00: Un shake bogat în proteine și fibre pentru micul dejun.

proteina pentru femei
THERMOGENIC PROTEIN
Sursa de proteine – Inlocuieste 1-2 mese din zi – Promovează senzația de sațietate și pierderea in greutate. Shake cu proteine pentru femei

CUMPARA ACUM


Poți opta și pentru un shake din proteine ​​din zer sau un amestec de carbohidrați și praf de proteine ​​adăugate în apă și gheață.

Uneori, grăsimea este inclusă în pulbere sau se recomandă să fie adăugată separat.

  • 10:00: De obicei, vi se permite o mică gustare între micul dejun și prânz.

Sunt recomandate opțiuni bogate în fibre, cum ar fi fructe proaspete, legume crude cu humus sau nuci și semințe.

  • 12:00: Majoritatea dietelor recomandă un prânz complet, sănătos, care să te mulțumească și să îți ducă energia.

O salată cu spanac, avocado, migdale feliate, năut, merișoare, asezonat cu oțet balsamic și pui la grătar sau somon, îți va spori energia și îți va menține digestia la un nivel normal.

  • 15:00: Bucurați-vă de o altă gustare mică – poate o mână de migdale, iaurt neindulcit sau un ou fiert tare.
  • 18:00: Un alt shake proteic înlocuitor de masă este recomandat pentru cină.

Poți să adaugi și o gustare cu carbohidrați cu conținut scăzut de zahăr, precum un măr, câteva mure sau boabe uscate și crocante.

 Aceste opțiuni pot evita foamea și te pot ajuta să dormi mai bine. 

Acest lucru se datorează faptului că, carbohidrații ajută organismul să producă serotonină și melatonină, hormoni importanți pentru un somn odihnitor.

În timpul unei diete cu proteine, concentrează-te pe consumul de alimente bogate în fibre, pentru mesele și gustările pe care ți le poți permite.

Salatele, cerealele integrale și peștele sunt opțiuni bune pentru aceste mese.


Citește și: Dieta Rina – cea mai populară dietă


Efecte secundare

Este important să alegi o dietă proteică care îți va oferi beneficiile pe care le cauți, fără prea multe reacții adverse neplăcute.

Când urmezi o dieta cu shake de proteine, ai putea experimenta:

  • senzație de slăbiciune,
  • amețeli,
  • oboseală,
  • diaree sau constipație,
  • crampe stomacale
  • iritabilitate,
  • dureri cap.

Dacă luați un supliment care conține proteină din zer pură, s-ar putea dezvolta chiar pietre rinichi, deși acest lucru este foarte rar.

Shake-urile proteice conțin multe ingrediente diferite, iar unele dintre ele pot fi conservanți artificiali, derivați ai laptelui sau îndulcitori artificiali. 

Ar trebui să fiți conștienți de alegerea făcută, ​​înainte de a începe o astfel de dietă.

Prafurile de proteine ​​vegetale obținute din mazăre, cânepă sau orez sunt, de asemenea, opțiuni pentru vegetarieni sau cei care nu tolerează zerul.


vitamina c 1000

CUMPARA ACUM


Pro și contra – dieta cu shake de proteine

Știința oferă dovezi care susțin dietele cu shake de proteine ​​prin studii clinice.

 De exemplu, un studiul din 2005 a constatat că amestecurile ”agitate”, cu conținut ridicat de proteine ​​și conținut redus de carbohidrați erau superioare celor cu conținut ridicat de carbohidrați și cu conținut redus de proteine.

 Alte cercetări sugerează că formulele pe bază de soia pot avea beneficii mai mari decât cele pe bază de lapte. Deși rezultatele nu au fost semnificative.

Dacă ești o persoană ocupată, care caută să slăbească, dar ai probleme cu pregătirea mâncării sănătoase sau nu ai timp pentru a ajunge la sală, shake-urile proteice pot fi o soluție rapidă și atractivă. 

Cu toate acestea, pierderea în greutate printr-o dietă cu shake proteic nu poate fi durabilă.

Menținerea în greutate depinde de organismul tău, de rutina ta zilnică, de exerciții fizice efectuate și de obiectivele tale de pierdere în greutate.

 Dacă îți este prea foame și sfârșești să mănânci mese copioase, în plus față de skake-ul de proteine, poți ajunge chiar să câștigi în greutate.

Efectele secundare, cum ar fi amețelile și probleme digestive îți pot face inconfortabile zilele cu skake de proteine.

Dacă înlocuiești una sau mai multe mese din zi doar cu proteine, ​​pentru perioade îndelungate, vei priva organismul de nutrienți valoroși, cum ar fi fibrele și antioxidanții.

Acestea sunt prezente în alimentele întregi și pot preveni deficiențele nutriționale și, pot proteja riscul de boală pe termen lung.

Shake-urile bogate în proteine și conținut scăzut sau deloc de carbohidrați te pot ajuta să pierzi în greutate. Dar este posibil ca această pierdere în greutate să nu fie durabilă, dacă nu urmezi planul complet.

  • Mâncarea sănătoasă și exercițiile fizice regulate sunt un mod durabil de a pierde în greutate.

Dieta cu shake de proteine ​​pot fi un mod eficient de a pierde temporar în greutate, dar la fel este o dietă sănătoasă și exercițiile fizice regulate.

Citește și: Dieta disociata 7 zile

De reținut!

  • Orice program de dietă extrem de restrictiv trebuie încercat doar pentru o perioadă scurtă, sub îndrumarea medicului.
  • Ai grijă să citești ingredientele pe orice supliment de slăbit, înainte de a începe să-l consumi.
  • Cunoaște-ți propriile reacții și sensibilități.
  • Dacă te simți extrem de amețită sau ai senzații de greață sau vederre neclară, oprește imediat programul.
  • Bea o băutură bogată în carbohidrați, cu digestie rapidă, cum ar fi sucul de fructe sau mănâncă niște fructe.

Diferite tipuri de shake-uri, înlocuitoare de masă cu calorii scăzute invocă răspunsuri termogenice semnificativ diferite pe o perioadă de 3 ore.

Termogeneza indusă de dietă asigură o contribuție la cheltuielile zilnice de energie și implicit grăsimi. Astfel încât aplicațiile practice pentru gestionarea controlului greutății par a fi majore.


Citește și:



Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *