Colesterolul

                Colesterolul este o substanță ceroasă, care face parte din categoria lipidelor. Colesterolul valoric normal. Este asemănătoare grăsimilor pe care ficatul nostru le produce în mod natural. Colesterol bun si colesterolul rau. Este important în formarea anumitor hormoni, membranelor celulare și a vitaminei D.

                Colesterolul poate fi însă introdus în organismul nostru și prin alte moduri, acesta putând fi de asemenea și de origine animală, chiar dacă ficatul produce nivelul de colesterol de care avem nevoie. Acesta nu se amestecă bine cu lichidele așa că este transportat prin lipoproteine.

                Lipoproteinele sunt particule făcute din grăsimi și proteine. Acestea transportă colesterolul și trigliceridele prin sângele nostru.

Ele sunt de 2 feluri: LDL (low density lipoprotein – lipoproteinele cu densitate mică) și HDL (high density lipoprotein – lipoproteinele cu densitate mare).

                Dacă sângele conține în general prea mult colesterol de tip LDL înseamnă că avem colesterolul mărit. Când nu se face nimic în acest sens, apar diferite probleme de sănătate.

Tipuri de colesterol

1.      Colesterolul „rău” – LDL

LDL este considerat colesterolul „rău” deoarece duce la crearea unor pereți pe arterele noastre. Dacă nivelul este foarte crescut, acesta poate duce la atacuri de inimă sau la accidente vasculare cerebrale.

colesterolul valoric normal

2.      Colesterolul „bun” – HDL

HDL mai este denumit colesterolul „bun” datorită faptului că ajută ca LDL-ul să se întoarcă în ficat, astfel fiind șters din corpul nostru. De asemenea, previne și formarea pereților pe arterele noastre pe care ar putea sa ii creeze LDL-ul.

Cauzele nivelului de colesterol ridicat

                În momentul consumării alimentelor de tip fast-food, riscul de creștere al colesterolului se dezvoltă. Desigur, există și alte cauze în această privință cum ar fi lipsa mișcării sau fumatul.

                Un alt factor este  genetica, pentru că dacă părinții au colesterolul ridicat, sunt șanse mari ca și copii să îl aibă, la fel si diferitele boli, precum diabetul.

Simptome ale colesterolului crescut

                De cele mai multe ori, colesterolul crescut este o problemă despre care nu ne dăm seama deoarece nu are simptome propriu-zise. Mulți oameni nu realizează că au colesterolul crescut decât în momentul în care au atacuri de inimă sau accidente vasculare cerebrale. Colesterolul valoric normal.

                Tocmai de asta, este bine să mergem la medicul nostru pentru a ne monitoriza nivelul colesterolului.

Colesterolul

Factorii de risc ai colesterolului mărit

                Există șanse mult mai mari de a crește colesterolul „rău” în organism, dacă: mâncați în exces mâncăruri contraindicate, adică bogate în acizi grași, sunteți obez, nu practicați sport regulat, aveți boli precum diabetul sau fumați.
                De asemenea, această substanță nu ține cont de vârstă sau dacă sunteți femeie sau bărbat. Acesta poate crește în orice perioadă a vieții.

Pot apărea complicații? Colesterolul mărit?

Desigur că da. Apar complicațiile de care ne este cel mai teamă, iar pe cât posibil este foarte bine să le evităm.

Cum spuneam, colesterolul mărit de tip LDL se depune pe artere, formând pereți.  Acesta, netratat, duce la ateroscleroză.

Ateroscleroza este o afecțiune îngrijorătoare întrucât limitează fluxul de sânge din artere, prin urmare, creste riscul de formare a cheagurilor de sânge. Din cauza acestei afecțiuni, se ajunge la alte complicații precum: infarct, boli vasculare, angină și multe altele.

Cum putem acționa pentru a minimaliza colesterolul?

                Aici recurgem la schimbarea stilului de viață, adică renunțăm la mâncărurile grase și practicăm sport.

1.      Dieta

Alimentația joacă un rol important în viața noastră nu doar din cauza colesterolului, ci în viața de zi cu zi. Însă, pentru a scade nivelul mărit de colesterol, ar fi indicat să consumăm următoarele: alimente care nu conțin grăsimi saturate sau de tip trans, carne (pui, pește), legume, fructe.

Există și câteva produse ce ar trebui să fie evitate: carne roșie și lactatele bogate în grăsimi.

Colesterolul

2.      Sportul

Sportul ar trebui să fie un factor primar pentru un colesterol bun. Cum ajută sportul pentru scăderea colesterolului? Făcând sport, ardem grăsimile care sunt în plus în organismul nostru. Astfel, nivelul colesterolului se va micșora, reușind să ajungă la un nivel normal.

3. Sustinem sanatatea cu Omega 3-6-9

Omega 3-6-9:

  • contribuie la scaderea colesterolului LDL si trigliceridelor
  • regleaza presiunea arteriala si ritmul cardiac
  • curata vasele de sange de depunerile de grasime.
  • ajuta la preintampinarea bolilor cardio-vasculare
  • adjuvant in convalescenta post-infarct
  • risc cardiovascular scazut
  • accident vascular cerebral eliminat

Omega 3 asigura protectia inimii si a vaselor de sange, ajuta la mentinerea unei concentratii normale a colesterolului, echilibreaza sistemul imunitar avand un rol important in functionarea optima a creierului.

 Omega 6 are efect antiinflamator si influenteaza pozitiv calitatea parului, unghiilor si ajuta la mentinerea balantei hormonale și emotionale.

Omega 9, datorita calitatilor acidului oleic, sprijina sistemul imunitar si mentine sanatatea articulatiilor, reduce riscul aterosclerozei si bolilor cardiovasculare.

Platinium Omega Body Line – aport optim de acizi grasi esentiali!

colesterolul valoric normal

COMPOZITIE PLATINIUM OMEGA 3 6 9:

  • Ulei de peste: 1730 mg
  • Omega 3: 520 mg
  • Ulei de seminte de in: 630 mg
  • Omega 6: 356 mg
  • Ulei de seminte de floarea soarelui: 620 mg
  • Omega 9: 102 mg
  • Vitamina E: 8,3 mg

Cum prevenim colesterolul ridicat?

                Dacă avem un stil de viață sănătos și practicăm sport, atunci colesterolul nu ar trebui să prezinte o problemă pentru noi, chiar dacă există factori genetici în acest sens.

 Pentru a putea preveni acest impas, care poate duce la mai multe complicații, în cazul în care nu avem un anumit stil moderat, ar trebui să evităm sau să renunțăm la consumul excesiv de alcool și fumat. Acești 2 factori creează probleme din mai multe puncte de vedere din cauza toxinelor pe care le conțin.

Valorile normale ale colesterolului. Colesterolul valoric normal:

1. Valorile colesterolului. Valori la adulți ale colesterolului normal.

  • Valori bune:
    • Colesterol total: sub 200 mg/dl
    • HDL colesterol: 40 mg/dl – colesterol bun
    • LDL colesterol: sub 100 mg/dl
    • Trigliceride: sub 149 mg/dl
  • Valori normale:
    • Colesterol total: 200-239 mg/dl
    • LDL colesterol: 130-159 mg/dl
    • Trigliceride: 150-199 mg/dl
  • Valori crescute:
    • Colesterol total: 240 mg/dl
    • LDL colesterol: 160 mg/dl
    • Trigliceride: 200 mg/dl
  • Valori mici:
    • HDL colesterol: sub 40 mg/dl
    • Mai sus aveti colesterolul valoric normal

Sfaturi utile:

  1. Nu vă îngrijorați dacă mâncați sau nu destule alimente care vă pot mări colesterolul, deoarece cu cât consumăm mai puține, cu atât mai bine deoarece organismul nostru are un nivel normal de colesterol.
  2. Mâncați mai sănătos, pe cât posibil fără grăsimi saturate complet. Încercați să le înlocuiți cu grăsimi nesaturate, mult mai sănătoase pentru organism, în cantități desigur, normale.
  3. Aveți grijă la ce conțin alimentele! Nu vă uitați doar la ce număr de grăsimi conțin ci și la cantitatea de zahăr.
  4. Practicați sport, hidratați-vă cu cât mai multă apă și consumați cât mai multe fructe și legume.
  5. Schimba alimentatia si vei avea un colesterol bun toata viata, mai putina carne de porc, lapte si oua.
  6. A devenit o obisnuinta buna sa se foloseasca o dieta cu shake de proteine.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *