Dieta F-Factor: funcționează pentru pierderea în greutate?

Dieta F-Factor imagine

Dieta F-Factor este un stil de viață care te ajută să slăbești și să arăți grozav, fără să pierzi tot ceea ce iubești.

Dieta F-Factor este un plan de slăbire care se concentrează pe alimentele bogate în fibre și proteinele slabe.

Potrivit creatorului său, te ajută să obții o slăbire sănătoasă, fără a te lipsi de alimentele sau băuturile care îți plac.

De asemenea, nu îți cere să faci mișcare.

Află cum funcționează mai exact Dieta F-Factor pentru pierderea în greutate sănătoasă.

Dieta F-Factor fibre alimentare

Ce este dieta F-Factor?

Dieta F-Factor a fost lansată în 2006, fondatorul său fiind Tanya Zuckerbrot, specialist nutrițional. Și vine cu o linie de alimente, un plan de masă și cea mai eliberatoare abordare a pierderii în greutate și a sănătății optime.

În timp ce multe diete vin și pleacă, abordarea F-Factor se bazează pe o înțelegere științifică a anatomiei și fiziologiei, care nu se schimbă odată cu valurile dietei.

„F”-ul din F-Factor înseamnă fibră, un carbohidrat nedigerabil care asigură sațietatea și sentimentul de plin.

Planul F-Factor se bazează pe alimente bogate în fibre, proteine ​​slabe și carbohidrați complecși.

Patru principii sunt esențiale pentru Dieta F-Factor și o fac un plan cu adevărat eliberator și durabil:

  • Permite consumul de carbohidrați
  • Poți să mănânci la restaurant
  • Este permis consumul de alcool, dacă alegi acest lucru
  • Nu necesită exercițiu fizic

Dieta F-Factor subliniază flexibilitatea și nu necesită restricții atunci când vine vorba de a mânca în oraș sau de a savura alcool cu ​​moderație. 

Dieta F-Factor este concepută pentru pierderea în greutate și se bazează pe consumul de alimente bogate în fibre și proteine ​​slabe.

Încurajează flexibilitatea și nu restricționează mâncarea sau alcoolul și în  plus nu necesită exerciții fizice.

Dieta F-FACTOR fibre alimentare

Cum să urmezi dieta F-Factor?

Dieta F-Factor urmărește trei mese plus o gustare pe zi.

Combină proteinele slabe cu alimente bogate în fibre și este concepută pentru a avea un conținut scăzut de calorii, pentru a te menține plin mai mult timp și pentru a preveni sentimentele de lipsă.

Există mai multe etape în dieta F-Factor. Fiecare crește aportul net de carbohidrați până când îți atingi obiectivul.

Carbohidrații neți sunt carbohidrații digerabili pe care corpul tău îi descompune și îi absoarbe, după ce a luat în calcul orice alcool și zahăr.

În general, aceștia sunt calculați prin scăderea conținutului de fibre din gramele de carbohidrați, dintr-o porție de alimente.

  • Reține că dieta F-Factor poate fi considerată o dietă cu conținut scăzut de carbohidrați; ea constă din 20-130 de grame de carbohidrați pe zi.

Dieta pune accentul pe carbohidrații complecși, cum ar fi fructele, legumele, cerealele integrale, nucile și semințele, peste carbohidrații simpli precum cerealele rafinate, zahărul adăugat și alimentele foarte procesate.

  • În faza 1, dieta F-Factor încorporează mai puțin de 35 de grame de carbohidrați neti pe zi.

Aceasta se întinde pe aproximativ 3 porții de carbohidrați.

Aceasta este menită să-ți înceapă pierderea în greutate.

  • În faza 2, încorporezi mai puțin de 75 de grame de carbohidrați neti pe zi.

Aceasta se întinde pe aproximativ 6 porții de carbohidrați.

  • Ultima fază a dietei F-Factor este faza de întreținere, în care vei rămâne.

În această fază, incluzi aproximativ 9 porții de carbohidrați pe zi sau mai puțin de 125 de grame de carbohidrați neti.

Dieta F-Factor încurajează consumul a trei mese plus o gustare pe zi.

Începe prin creșterea înceată a numărului de carbohidrați neti pe care îi consumi înainte de a ajunge la un model de menținere a greutății.

Ajută Dieta F-Factor la scăderea în greutate?

Dieta F-Factor pune accentul pe consumul de alimente sănătoase, întregi, care sunt procesate minim, ceea ce poate susține o călătorie de slăbire.

Alimentele recomandate în dieta F-Factor sunt, de asemenea, bogate în fibre, un nutrient cunoscut pentru a te ajuta să atingi și să menții o greutate sănătoasă.

 Fibrele sunt digerate încet, menținând sațietatea mai mult timp, între mese.

Zeci de ani de cercetare au găsit o legătură între consumul fibrelor alimentare și scăderea în greutate, prevenind chiar obezitatea și bolile cronice asociate.

Un studiu efectuat la 345 de adulți cu exces de greutate sau obezitate a constatat că aportul de fibre a fost cel mai semnificativ factor dietetic în promovarea pierderii în greutate. Indiferent de aportul de calorii sau de compoziția macronutrienților din dieta lor.

O DIETĂ bogată în fibre oferă multe beneficii pentru sănătate:

  • Promovează pierderea în greutate și menținerea
  • Susține nivelurile sănătoase de colesterol
  • Sprijină reglarea sănătoasă a zahărului din sânge
  • Ameliorează constipația periodică și temporară și promovează regularitatea
  • Alungă balonarea
  • Permite un ten mai curat
  • Îmbunătățește energia pe tot parcursul zilei
  • Îmbunătățește obiceiurile de somn
  • Îmbunătățește performanța și rezultatele exercițiilor fizice
  • Îmbunătățește calitatea vieții sexuale
  • Crește șansele de longevitate.

Alte beneficii posibile ale dietei F-Factor

Deși cercetările privind dieta F-Factor lipsesc în mod specific, principiile sale pot oferi câteva beneficii potențiale, inclusiv:

  • Poate îmbunătăți sănătatea inimii.

Cercetările arată că dietele bogate în fibre pot reduce colesterolul LDL (rău) și pot preveni ateroscleroza, acumularea de plăci în artere, care poate duce la boli de inimă.

  • Poate reduce glicemia.

Alimentele cu un conținut mai ridicat de fibre tind să prevină creșterea nivelului zahărului din sânge și chiar să scadă riscul de diabet de tip 2.

  • Poate preveni constipația.

Consumul unei diete bogate în fibre poate contribui la creșterea frecvenței și a volumului scaunului, precum și la stimularea regularității intestinului.

După cum poți vedea, există câteva beneficii potențiale pentru sănătate ale dietei F-Factor, care au de-a face în principal cu conținutul său semnificativ de fibre.

Posibile dezavantaje ale dietei F-Factor

În ciuda posibilelor beneficii pentru sănătate asociate cu dieta F-Factor, ar trebui luate în considerare unele dezavantaje potențiale înainte de a adopta acest mod de a mânca.

Dieta minimizează importanța exercițiilor fizice ca parte a rutinei de slăbire.

Se ajunge chiar până la a spune că exercițiile fizice îți pot crește pofta de mâncare, făcându-te să mănânci mai mult și să împiedici astfel pierderea în greutate.

A fi activ fizic făcând lucruri precum alergatul, mersul pe jos, ciclismul, yoga, ridicarea de greutăți sau practicarea oricărui sport, este benefic pentru pierderea în greutate și sănătatea generală.

Mai mult, accentul pe fibre ca nutrient principal ar putea să te facă să pierzi din vedere alți nutrienți importanți din dieta ta.

Deși fibra este importantă, nu este singurul nutrient necesar pentru a menține o greutate sănătoasă și durabilă.

Dieta f-factor alimente permise

Alimente de consumat în dieta F-Factor

Dieta F-Factor are câteva reguli generale cu privire la ce să mănânci, dar îți lasă flexibilitatea de a face propriile alegeri.

Accentuează multe alimente sănătoase, cum ar fi proteinele slabe, carbohidrații complecși și alimentele bogate în fibre, pe bază de plante.

Iată câteva alimente și băuturi care s-ar potrivi în dieta F-Factor:

Cereale integrale

Orez brun, quinoa, mei, fulgi de ovăz, pâine integrală și biscuiți.

Fasole și leguminoase

Fasole neagră, fasole, năut, linte, mazăre.

Nuci și semințe

Unt de nuci, semințe de dovleac, caju, nuci, semințe de floarea-soarelui, fistic.

Fructe bogate în fibre

Pere, portocale, mere, fructe de pădure, banane, curmale.

Legume bogate în fibre

Broccoli, morcovi, sfeclă, conopidă, cartofi dulci, anghinare, avocado.

Proteine ​​slabe

Ouă, pui, pește, brânză de vaci.

Băuturi

Apă, alcool.

Dieta F-Factor alimente interzise

Alimente de evitat în dieta F-Factor

Niciun aliment nu este exclus în mod oficial din dieta F-Factor.

Cu toate acestea, alimentele foarte procesate și carbohidrații de calitate scăzută ar trebui să fie reduse la minimum pentru cele mai bune rezultate de slăbire.

Acestea includ:

Boabe rafinate

Pâine albă, paste, biscuiți, orez alb, tortilla.

Alimente procesate

Bomboane, chipsuri de cartofi, fast-food, cartofi prăjiți, produse de patiserie.

Uleiuri rafinate

Ulei de canola, ulei de soia, ulei de porumb, grăsimi hidrogenate.

Băuturi îndulcite cu zahăr

Sifon, suc de fructe, ceai dulce, băuturi sportive, băuturi energizante.

Reține că, deși aceste alimente nu oferă prea multe beneficii nutriționale sau pentru sănătate – și chiar pot contribui la un risc mai mare de anumite boli cronice – dieta F-Factor îți permite să te bucuri de ele ocazional, dacă dorești.

Exemplu de plan de masă

Cum pot arăta 3 zile din dieta F-Factor în faza de întreținere:

Dieta F-FACTOR mic dejun fructe de padure

Ziua 1

  • Mic dejun: brânză de vaci cu migdale și zmeură
  • Prânz: sandviș de curcan și brânză pe pâine integrală, cu salată vede, roșii și avocado
  • Cina: paste din grâu integral cu friptură de carne slabă, anghinare prăjite și o parte de portocale
  • Gustare: banană cu unt de arahide.
Dieta F-Factor salata cu rucola

Ziua 2

  • Mic dejun: iaurt grecesc cu fructe de pădure, un ou fiert tare

  • Pranz: salată de rucola cu friptură de carne slabă și legume tocate

  • Cina: piept de pui prăjit cu mazăre, salată și ruladă de grâu integral

  • Gustare: un pahar de lapte cu biscuiți cu fibre.

Dieta f-factor plan alimentar cina

Ziua 3

  • Mic dejun: vafe bogate în fibre, acoperite cu fructe de pădure

  • Prânz: salată verde amestecată, acoperită cu legume tocate și tofu

  • Cina: pui prăjit cu lămâie, ierburi și ulei de măsline

  • Gustare: felii de mere cu caju

Dieta F-Factor pentru pierdere in greutate

Concluzie

Dieta F-Factor este o dietă de slăbit care pune accentul pe consumul de alimente bogate în fibre în combinație cu proteine ​​slabe.

îți permite să mănânci în oraș, la restaurante și nu restricționează niciun fel de alimente sau băuturi sau să solicite să faci mișcare.

Cercetările referitoare la dieta F-Factor nu sunt disponibile în mod specific, însă natura bogată în fibre a dietei poate favoriza pierderea în greutate și poate sprijini starea generală de sănătate.

Poate chiar preveni constipația, poate sprijini sănătatea inimii și te poate ajuta să îți controlezi glicemia.

Cu toate acestea, dieta F-Factor vine cu unele dezavantaje de luat în considerare. Nu consideră exercițiul fizic ca fiind o parte necesară a unei vieți sănătoase de slăbire și pune accentul pe fibră peste toți ceilalți nutrienți.

În timp ce majoritatea oamenilor ar beneficia probabil de consumul mai multor fibre, consumul unei varietăți de alimente sănătoase și întregi și urmarea unui stil de viață care funcționează bine pentru tine poate fi cea mai bună opțiune pentru pierderea în greutate durabilă.

Citește în continuare:

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *