Proteina din zer izolată versus concentrată

Proteina din zer izolată versus concentrată

Proteina din zer izolată versus concentrată

Atunci când citești prospectele diverselor alimente pe care le consumi, observi că fiecare are un anumit procent de proteine în conținut. Ei bine, acestea sunt derivate din lapte și provin din zer, lichidul rămas după procesarea lui. Astfel de proteine sunt cu digerare rapidă și le întâlnim frecvent notate ca proteine din zer.

Zerul are în conținut proteine de calitate înaltă, definită de toți aminoacizi de care organismul nostru are nevoie pentru o funcționare optimă. Totodată acesta contribuie la creșterea producției de proteine noi din mușchi.

Procesat și transformat în pulbere, acesta devine un supliment nutritiv frecvent administrat de către sportivi, dar nu numai. Formele cel mai comun astfel întâlnite ale zerului sunt izolatul de zer și concentratul de zer. Tehnicile de procesare prin care sunt obținute diferă, însă există diferențe minore între cele două tipuri de proteine.

Platinium PURE WPI 100 whey protein

Care este diferența dintre proteina din zer izolată versus concentrată?

Din punct de vedere nutrițional, există mai multe diferențe între izolatul și concentratul de zer. Acestea se datorează în mare parte tehnicilor prin care zerul este procesat.

El reprezintă un produs secundar al producției de iaurt sau brânză și este supus unor etape de procesare în ideea de a crește în proteine. Când acestea sunt în concentrație optimă, este transformat în praf. Se au în vedere și procedee care urmăresc reducerea grăsimilor și carbohidraților conținuți, astfel greutatea prafului fiind în proporție de peste 90% proteine.

pure wpi 100% whey protein

Cu toate acestea, tipurile de aminoacizi regăsite în ambele forme de zer sunt practic identice, deoarece sunt derivate din aceleași proteine. În fapt, diferența majoră între cele două tipuri de whey constă în faptul că whey protein isolate suferă o procesare mai mare, deci și conținutul de proteine este mai mare, iar cel de lactoză, grăsimi și carbohidrați este mai mic. Este și motivul pentru care în general costul acestuia este mai ridicat decât al concentratului de zer.

Efectele benefice ale ambelor în cazul persoanelor active însă au fost susținute de diversele studii realizate în decursul timpului. Spre exemplu, unul realizat pe 192 de persoane care desfășurau exerciții fizice a constatat că indiferent de tipul proteinei administrate (izolat și concentrat), apar îmbunătățiri la nivelul masei slabe și a rezistenței. Iată deci că efectele lor asupra organismului nu diferă sau cel puțin nu există dovezi solide în acest sens.

Cât de eficiente sunt însă depinde și de sursele din care provin. Desigur că alimentația trebuie să reprezinte principala sursă și că trebuie să fie de înaltă calitate. Amintim aici ouăle, lactatele și carnea de pasăre. Suplimentele devin necesare atunci când aceasta este deficitară și nu asigură un aport zilnic optim.

Proteina din zer izolată versus concentrată

Atât zerul izolat, cât și concentratul regăsit în e-shopul nostru constituie proteine de înaltă calitate și este rezonabil să ne așteptăm că vor produce efecte similare dacă se ia o doză echivalentă de proteine. Desigur, în cazul persoanelor interesate să reducă aportul de carbohidrați și lactoză consumate, whey protein isolate devine alegerea optimă întrucât acestea sunt în raport mai mic prezente în produs decât în cazul concentratului de zer. Nu în cele din urmă, acestea devin mai plăcute gustativ atunci când sunt îmbunătățite cu arome diverse, precum ciocolata.

Un astfel de shake, consumat înainte și/sau după antrenamente, este un moment savuros, care face ca sesiunile de antrenament să fie mai mult așteptate. Absorbția proteinelor este rapidă, astfel că organismul se bucură de o susținere optimă și o refacere musculară mai eficientă. Cu fiecare porție preparată cu un astfel de produs, rezultatele avansează mai mult în favoarea ta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *