Ce este fitness-ul?

ce este fitness-ul

Ce este fitness-ul?

Intelesul este larg, unii il considera o activitate de gimnastica, altii spun ca este o activitate cu greutati, neinitiatii il considera un sport pentru sanatate.

In traducere libera, fitness-ul inseamna o reglare a proceselor adaptive din corpul uman, in urma efectuarii unui efort.

In consecinta, reprezinta o activitate motrica prin care practicantul obtine o stare de bine, indiferent de conditia sa anatomica, fiziologica sau psihica.

  • Fitness-ul cuprinde tot ceea ce inseamna un stil de viata sanatos si ingrijit, incepand cu alimentatia si continuand cu practicarea sportului.
Fitness la sala

Fitness-ul poate fi impartit in doua categorii:

  • De tip aerobic: reprezinta abilitatea organismului de a consuma oxigen in mod eficient prin cresterea cantitatii acestuia trimisa la muschi, oxigen care le va prmite muschilor sa functioneze timp indelungat.

In acest articol, as dori sa clarificam un “MIT” legat de practicarea fitness-ului de tip muscular (ridicarea greutatilor).

Stim cu totii ca majoritatea persoanelor care aleg practica de tip muscular, sunt barbati.

Si totusi, de ce femeile se tin departe de antrenamentele cu greutati si aparate?

Mitul hipertrofiei musculare (cresterea muschilor)

Teama de a deveni prea musculoase la sala de fitness si de a arata ca niste barbati, le tin la distanta pe majoritatea femeilor. Aceasta teama persista nejustificat.

Abilitatea corpului femeii pentru dezvoltarea masei musculare este variata.

Dezvoltarea muschilor la un nivel avansat necesita o anumita cantitate a hormonului masculin.

In continuarea va prezentam si o serie de aspecte de care femeile pot beneficia frecventand de cel putin 2-3 ori pe saptamana sala cu greutati si aparate.

Ce este fitness-ul? Un mod de viata prin care:

  • Muschii combat grasimea                                                  
  • Previne aparitia simptomelor de depresie
  • Lupta impotriva osteoporozei
  • Scade riscul aparitiei diabetului
  • Fitness-ul si miscarea, in general, mentin sanatatea inimii
  • Previne durerile de spate
  • Fermitatea muschilor (coapse, fese, tricepsi, etc)
  • Infrumuseteaza sanii, indiferent de marimea lor, important este aspectul lor.

Trebuie sa invatam sa mentinem frumusetea si naturaletea sanilor. Dupa cum bine stim, sanii sunt formati din tesut adipos si din glande mamare, motiv pentru care muschii pectorali ce constituie sustinerea naturala a pieptului, sunt insarcinati cu o raspundere dificila.

Exercitiile cu greutati ajuta la intretinerea fermitatii bustului si la tonifierea muschilor anteriori ai cutiei toracice.

Vizitiu Ionut, instructor fitness – Body Line Gym Iasi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.