Top 11 beneficii oferite de coenzima Q10

ce-este-coenzima-q10

Coenzima Q10 |

Coenzima Q10, cunoscută și sub denumirea de CoQ10, este un compus care ajută la generarea de energie, în celulele tale.

CoQ10 - suplimente

Coenzima Q10 este un nutrient ce se găsește, în mod natural, în organism. Corpul tău o produce.

O găsim, de asemenea, în multe alimente pe care le consumăm. CoQ10 acționează ca un antioxidant, care protejează celulele de deteriorare și joacă un rol important în funcționarea metabolismului.

Producția sa tinde să scadă odată cu înaintarea în vârstă.

  • Este unul dintre motivele pentru care metabolismul este mai lent, odată cu trecerea timpului.

Din fericire, aceasta poate fi obținută din suplimente sau alimente.

Cum acționează coenzima Q10?

Condiții de sănătate, precum bolile de inimă, tulburările de creier, diabetul și cancerul au fost legate de un nivel scăzut de CoQ10.Coenzima Q10 este un compus produs de corpul tau și depozitat în mitocondriile celulelor.

  • Mitocondriile sunt responsabile de producerea de energie.

De asemenea, protejează celulele de deteriorarea oxidativă și de bacteriile sau virusurile cauzatoare de boli. Cercetările au arătat că CoQ10 joacă mai multe roluri cheie în organismul tău:

  • Una dintre funcțiile sale principale este de a ajuta la generarea de energie, în celulele tale.
  • Celălalt rol crucial este să servească drept antioxidant și să protejeze celulele de daunele oxidative.

Este implicată în producerea adenozinei trifosfat (ATP), care este implicat în transferul de energie în celule. Cantitățile excesive de radicali liberi duc la deteriorarea oxidativă, care poate interfera cu funcțiile obișnuite ale celulelor. Este cunoscut faptul că aceștia cauzează multe afecțiuni de sănătate. Având în vedere că ATP-ul este utilizat pentru a îndeplini toate funcțiile organismului, iar deteriorarea oxidativă este distructivă pentru celule, nu este surprinzător faptul că unele boli cronice au fost legate de niveluri scăzute de CoQ10.

CoQ10 este prezentă în fiecare celulă a corpului tău. Cele mai mari concentrații se găsesc în organele cu cea mai mare necesitate de energie, cum ar fi inima, rinichii, plămânii și ficatul.

Care sunt beneficiile oferite de coenzima Q10?

Coenzima Q10 este cel mai frecvent utilizată pentru afecțiuni care afectează inima. Cum ar fi insuficiența cardiacă și acumularea de lichide în organism (insuficiență cardiacă congestivă sau CHF), dureri toracice (angină) și tensiune arterială ridicată.

De asemenea, oferă sprijin pentru prevenirea cefaleei (migrenei), bolii Parkinson și a altor afecțiuni. Coenzima Q10 (CoQ10) a fost legată de:

  • îmbătrânire îmbunătățită,
  • performanță în exercițiile fizice,
  • sănătatea inimii,
  • diabetul,
  • fertilitatea,
  • migrenele.

Citește și: De ce și cum apar durerile de articulații și osteoporoza? Tratament ce le poate ameliora


1. CoQ10 sprijină sănătatea inimii

Cercetătorii spun că CoQ10 poate avea beneficii semnificative pentru persoanele ce suferă de boli cardiovasculare (CVD):

  • reduce riscului de repetate atacuri de cord,
  • îmbunătățește rezultatele la pacienții cu insuficiență cardiacă,
  • scade tensiunea arterială,
  • combate efectelor secundare ale statinelor care scad colesterolul.

Insuficiența cardiacă este adesea o consecință a altor afecțiuni cardiace, cum ar fi boala coronariană sau hipertensiunea arterială.

Aceste condiții pot duce la o deteriorare oxidativă crescută și inflamația venelor și arterelor.

Insuficiența cardiacă apare atunci când aceste probleme afectează inima până la punctul în  care este incapabilă să se contracte în mod regulat, să se relaxeze sau să pompeze sângele, prin organism.

Uneori, unele tratamente pentru insuficiență cardiacă au efecte secundare nedorite, cum ar fi tensiunea arterială scăzută.

În timp ce altele ar putea reduce și mai mult nivelurile de CoQ10.

Într-un studiu realizat pe 420 de persoane cu insuficiență cardiacă, tratamentul cu CoQ10, timp de doi ani, le-a îmbunătățit simptomele și a redus riscul de deces datorat problemelor cardiace.

De asemenea, un alt studiu a tratat 641 de persoane: la o parte li s-a administrat CoQ10, la cealaltă parte li s-a furnizat placebo, timp de un an.

La sfârșitul studiului, cei din grupul CoQ10 au fost spitalizați mai rar pentru agravarea insuficienței cardiace și au avut mai puține complicații grave.

Se pare că tratamentul cu CoQ10 ar putea ajuta la restabilirea nivelurilor optime de producție de energie, reducerea daunelor oxidative și îmbunătățirea funcției inimii.

Toate acestea pot ajuta tratamentul insuficienței cardiace.  


Apasă aici pentru FAT BURNER X3

FAT BURNER X3 - ARZATOR DE GRASIMI

2. Cât de importantă este coenzima Q10 pentru piele?

Coenzima Q10 te face să arăți mai tânără!

Suplimentele de coenzima Q10 joacă un rol demonstrat în combaterea semnelor vizibile ale îmbătrânirii.

La fel ca tratamentele topice, suplimentele pot ajuta la creșterea nivelului de CoQ10 în piele, menținând producția de colagen și elastină.

Cercetările au arătat chiar că Q10 poate ajuta la reducerea profunzimii ridurilor, în jurul ochilor.

Funcția antioxidantă puternică a coenzimei Q10 protejează pielea la nivel molecular, de efectele dăunătoare ale soarelui și de deteriorarea datorată radicalilor liberi.

  •  Funcționează prin scăderea degradării colagenului pielii și interdicția daunelor cauzate de îmbătrânire.

coenzima q10 beneficii

3. Coenzima Q10 te scapă de riduri?

CoenzimaQ10 a devenit cunoscută datorită  promovării în reducerea ridurilor sau „ întinerirea” pielii îmbătrânite.

Un studiu a relatat că folosirea unui produs ce conține CoQ10, a redus ridurile din jurul ochilor, nasului și buzelor, la femeile de vârstă mijlocie.

Pielea ta este cel mai mare organ din corpul tau și este expusă, pe scară largă, agenților dăunători care contribuie la îmbătrânire.

Acești agenți pot fi interni sau externi:

  • Unii factori de deteriorare internă includ leziuni celulare și dezechilibre hormonale.
  • Factorii externi includ agenți de mediu, cum ar fi razele ultraviolete (UV).

Elemente nocive pot duce la reducerea umidității pielii și a protecției împotriva agresorilor din mediu, precum și la subțierea straturilor pielii.

Aplicarea CoQ10 direct pe piele poate reduce daunele provocate de agenții interni și externi, prin creșterea producției de energie în celulele pielii și promovarea antioxidării.

Coenzima Q10, aplicată direct pe piele, s-a dovedit a reduce deteriorarea oxidativă cauzată de razele UV și chiar scăderea profunzimii ridurilor.

Anumite cercetări spun și faptul că persoanele cu un nivel scăzut de CoQ10 par să aibă o probabilitate mai mare să dezvolte cancer de piele.

De asemenea, s-au făcut unele cercetări limitate asupra eficienței CoQ10 ca tratament pentru căderea părului, iar unele teorii sugerează că aceasta poate fi utilă.

Majoritatea firelor de păr cresc constant în fiecare zi, chiar dacă noi nu observăm.

Întrucât CoQ10 este atât de vitală în metabolismul energetic, iar creșterea părului presupune un consum mare de energie (foliculii de păr sunt mai complexi decât îți dai seama), este necesar să creștem nivelul energetic al celulelor pentru a menține creșterea puternică a părului, la fel ca în tinerețe.

4. CoQ10 stimulează sistemul imunitar

Coenzima Q10 joacă un rol semnificativ în stimularea sistemului imunitar.

Deoarece țesuturile și celulele implicate cu funcție imunitară sunt foarte dependente de energie și, prin urmare, necesită o alimentare adecvată de CoQ10 pentru a funcționa optim.

coenzima Q10 capsule

5. CoQ10 poate scădea colesterolul

Puternică antioxidantă, coenzima Q10 poate scădea colesterolul LDL rău.

Dacă iei o statină pentru a scădea colesterolul și ai dureri musculare ca efect secundar, există o dovadă că CoQ10 poate ajuta la ușurarea acestora.

6. CoQ10 este bună pentru bolile renale

Concentrațiile plasmatice de CoQ10 sunt deprimate la pacienții cu boală renală cronică. Suplimentarea cu CoQ10 poate:

  • reduce evenimentele cardiovasculare adverse,
  • îmbunătățește funcția mitocondrială,
  • scade stresul oxidativ la pacienții cu boală renală, fără dializă și cu dializă.

7. Coenzima Q10 sprijină fertilitatea

Fertilitatea feminină scade odată cu vârsta, din cauza scăderii numărului și calității ovulelor disponibile. Coenzima Q10 este implicată direct în acest proces.

  • Pe măsură ce îmbătrânești, producția CoQ10 încetinește, ceea ce face ca organismul să fie mai puțin eficient în protejarea ovulelor, de daunele oxidative.

Suplimentarea cu CoQ10 pare să ajute și poate chiar inversa această scădere, legată de vârstă, a calității și cantității ovulelor.

În mod similar, spermatozoizii sunt sensibili la efectele daunelor oxidative, care pot duce la reducerea numărului de spermatozoizi, calitatea slabă a acestora și infertilitatea.

Un studiu asupra bărbaților cu infertilitate inexplicabilă, a constatat că cei care au primit zilnic 200 mg de ubiquinol (o formă de CoQ10), timp de 26 de săptămâni, au sesizat îmbunătățiri ale cantității de spermă, mobilității și morfologiei.

  • Mai multe studii au concluzionat că suplimentarea cu CoQ10 poate îmbunătăți calitatea, activitatea și concentrarea spermatozoizilor, prin creșterea protecției antioxidante.

8. Coenzima Q10 influențează greutatea corpului?

Corpul tău necesită CoQ10 pentru a produce energie, din carbohidrații și grăsimile din dieta ta.

Acționează ca o coenzimă pentru adenozina trifosfat (ATP), o moleculă pe care o utilizează celulele tale ca sursă principală de energie.

Datorită rolului său în stimularea energiei celulare, CoQ10 este comercializată pentru pierderea în greutate.

Cu toate acestea, sunt puține studii care susțin această idee.

De fapt, un studiu amplu privind suplimentele de pierdere în greutate, care a implicat peste 15.000 de participanți la vârsta mijlocie, nu a observat un beneficiu major în administrarea de CoQ10, pentru gestionarea greutății.


Vezi produsul

BODY LINE SLIM - pachet de suplimente nutritive ce te ajută să slăbești


9. Performanța exercițiului este influențat de coenzima Q10

CoQ10 poate ajuta la exercitarea performanței, prin scăderea stresului oxidativ în celule și îmbunătățirea funcțiilor mitocondrialului.

  • Stresul oxidativ poate afecta funcția musculară și, astfel, performanța exercițiului fizic.

În mod similar, funcția anormală mitocondrială poate reduce energia musculară, ceea ce face dificil pentru mușchi să se contracte eficient și să susțină exercițiul.

Un studiu care a investigat efectele asupra activității fizice, a constatat că cei care au suplimentat cu 1.200 mg de CoQ10 pe zi, timp de 60 de zile, au arătat stres oxidativ scăzut.

Mai mult, suplimentarea cu coenziama Q10 poate ajuta la creșterea puterii în timpul exercițiilor fizice și la reducerea oboselii, ambele putând îmbunătăți performanța la efort.

10. Diabetul poate fi influențat de prezenta coenzimei Q10

Stresul oxidativ poate induce leziuni celulare, care pot duce la boli metabolice, precum diabetul. Funcția mitocondrială anormală a fost, de asemenea, legată de rezistenta la insulină.

CoQ10 s-a dovedit că îmbunătățește sensibilitatea la insulină și reglează nivelul de zahăr din sânge.

Suplimentarea cu CoQ10 ar putea ajuta, de asemenea, la creșterea concentrațiilor acesteia în sânge, cu până la trei ori, la persoanele cu diabet care prezintă de obicei niveluri scăzute ale acestui compus.

Coenzima Q10 ar putea ajuta la prevenirea diabetului prin stimularea descompunerii grăsimilor și reducerea acumulării de celule grase, care ar putea cauza apariția obezității sau a diabetului de tip 2.


Citește și: Cum influențează diabetul viața de zi cu zi? Regim diabet


11. Coenzima Q10 este benefică pentru creier

Mitocondriile sunt principalele generatoare de energie ale celulelor creierului.

Funcția mitocondrială tinde să scadă odată cu vârsta. Disfuncția mitocondrială totală poate duce la moartea celulelor creierului și la apariția bolilor, precum Alzheimer și Parkinson.

Din păcate, creierul este foarte susceptibil la deteriorarea oxidativă datorită conținutului ridicat de acid gras și a cererii mari de oxigen.

Această deteriorare oxidativă crește producția de compuși nocivi care ar putea afecta memoria, cogniția și funcțiile fizice.

Coenzima Q10 poate reduce acești compuși nocivi, încetinind progresia bolii Alzheimer și Parkinson.

Combinația dintre Coenzima Q10 și Omega-3 sprijină sănătatea inimii, a vaselor de sânge și a creierului.

alimente bogate în coenzima Q10

Ce alimente sunt bogate în coenzima Q10?

Majoritatea oamenilor care încearcă să urmeze o dietă sănătoasă, bogată în alimente întregi și sărace în alimente procesate, primesc deja un aport dietetic de CoQ10.

Dacă vrei să îți sporești nivelul de CoQ10 și sănătatea cardiovasculară, asigură-te că unele dintre aceste alimente sunt în dieta ta săptămânală.

Alimente bogate în Coenzima Q10:

  • Carne de organe: rinichi, ficat;
  • Pește gras: sardine, somon, păstrăv, macrou;
  • Carne: pui, vită, carne de porc;
  • Legume: spanac, broccoli, conopidă;
  • Fructe: căpșuni, portocale;
  • Uleiuri: uleiuri de soia și canola;
  • Leguminoase: soia, linte, alune;
  • Nuci și semințe: fistic, semințe de susan;
  • Cereale integrale.
Carnea de organe este o sursă alimentară deosebit de bună de coenzima Q10, cu cele mai mari concentrații ale acestui compus. Dacă este dificil cu alimentația, poți alege suplimente. Discută cu un medic. Corpurile noastre par să absoarbă CoQ10 în mod similar din suplimente sau alimente. Astfel încât nici una nu are un avantaj față de celălaltă, în ceea ce privește biodisponibilitatea.
Citește și:  Cât de importante sunt multivitaminele pentru sănătate?

Care este doza zilnică recomandată de CoQ10?

Doza exactă recomandată de Coenzima Q10 va varia în funcție de următorii factori:

  • vârsta unei persoane,
  • sănătatea unei persoane
  • afecțiunea pentru care primește tratament.

Dozele zilnice standard de CoQ10 variază de la 60 miligrame (mg) la 500 mg. Cea mai mare doză recomandată este de 1.200 mg.

Cu toate acestea, studiile clinice au utilizat doze de până la 3.000 mg pe zi.

Diferite tipuri de suplimente CoQ10 pot necesita, de asemenea, diferite doze.

Majoritatea suplimentelor conțin forma inactivă de CoQ10, ubiquinona, care este mai greu de absorbit decât ubiquinolul.

Un studiu randomizat a comparat efectele dozelor zilnice de 200 mg de suplimente pe bază de ubiquinonă și ubiquinol, asupra nivelurilor de CoQ10, la bărbații în vârstă.

Suplimentarea cu ubiquinol a condus la o creștere de 1,5 ori a cantității de CoQ10 în sânge.

Suplimentele care conțin ubiquinona nu au avut un efect semnificativ asupra nivelurilor de CoQ10.

CoQ10 este un supliment relativ bine tolerat și sigur, de care poate beneficia o mare varietate de oameni care caută un mod natural de a stimula sănătatea.

Coenzima Q10 este un compus solubil în grăsimi, asemănător vitaminei, care pare să aibă multe beneficii pentru sănătate.

Este implicat în producerea de energie celulară și servește ca antioxidant. Aceste proprietăți  ajută la conservarea celulelor și la prevenirea și tratarea unor boli cronice. Deoarece producția CoQ10 scade odată cu vârsta, adulții în vârstă ar putea beneficia de mai mult din suplimente.

Care sunt simptomele deficitului de coenzima Q10?

Deficiența de CoQ10 poate duce la anomalii neurologice ce includ:

  • convulsii, dizabilitate intelectuală, tonus muscular slab (hipotonie), contracții musculare involuntare (distonie), rigiditate musculară progresivă (spasticitate), mișcări anormale ale ochilor (nistagmus), pierderea vederii cauzată de degenerare.

Are CoQ10 efecte secundare? În timp ce majoritatea oamenilor tolerează coenzima Q10 foarte bine, aceasta poate provoca unele ușoare reacții adverse. Inclusiv stomac deranjat, pierderea poftei de mâncare, greață, vărsături și diaree. De asemenea, poate provoca erupții alergice la nivelul pielii, la unele persoane și poate scădea tensiunea arterială. Aceste reacții sunt rar întâlnite. Coenzima CoQ10 s-a dovedit a fi de mare ajutor organismului:

  ajută la îmbunătățirea sănătății inimii,   reglează nivelul zahărului din sânge,   previne și sprijină tratamentul cancerului, √  reduce frecvența migrenelor. De asemenea, poate reduce daunele oxidative care duc la oboseală musculară, leziuni ale pielii și boli ale creierului și plămânilor. Indiferent dacă consumi mai multe alimente cu un conținut ridicat sau dacă iei suplimente, coenzima Q10 aduce beneficii extraordinare pentru sănătatea ta.  


Citește în continuare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *