7 Moduri de a sprijini sistemul imunitar, în mod natural

7 Moduri de a sprijini sistemul imunitar, in mod natural-min

A-ți păstra sănătatea generală și a-ți menține sistemul imunitar în formă, este foarte important. Mai ales în timpul sezonului rece și gripal.

Și când vine vorba de a ne sprijini sănătatea, o putem face natural, într-un mod ușor și sigur.

Află 7 moduri prin care îți poți spijini, în mod natural, sistemul imunitar.

Raceala si gripa - un sistem imunitar slabit

Cum îți poți întări sistemul imunitar, în mod natural

Odată cu sezonul de răceală și gripă și coronavirusul, menținerea sănătății generale și menținerea sistemului imunitar puternic, trebuie să primeze.

Deși este dificil în a te proteja în totalitate de îmbolnăvire, există o mulțime de modalități prin care te poți ajuta să te protejezi pe tine și pe cei apropiați ție.

Când vine vorba de gripă și COVID, vaccinarea poate fi o formă bună de protecție.

De asemenea important, fă un obicei din spălarea mâinilor constant, igienizarea suprafețelor cu atingere ridicată și păstrează o oarecare distanțare. Toate te pot ajuta la protejarea de răceli și viruși.

Și când vine vorba de susținerea sănătății noastre, naturalul este o cale pe care ne dorim mai mult să o alegem.

Vestea bună este că poți face multe pentru a sprijini imunitatea în mod natural.

Iată 7 modalități susținute de știință și experți pentru a-ți menține sistemul imunitar puternic:

Mentine-te hidratata si intareste sistemul imunitar

Hidratează-te

Majoritatea dintre noi știm cât este de important să bem apă.

Te simți mai bine – fizic și mental – când ești hidratat/ă.

Hidratarea este importantă și pentru protecția împotriva virusurilor și bacteriilor care încearcă să pătrundă.

Apa ajută la transportarea oxigenului către celulele corpului, ceea ce duce la funcționarea corectă a sistemelor.

De asemenea, acționează în eliminarea toxinelor din corp, astfel încât consumul mai multă apă, ar putea ajuta la prevenirea formării toxinelor și a impactului negativ asupra sistemului imunitar.

vitamina c pentru sistemul imunitar

Ia-ți vitamina C

Includerea alimentelor bogate în vitamina C, cum ar fi citricele, legumele verzi și fructele de pădure, este importantă pentru menținerea sănătății sistemului imunitar.

Corpul tău nu produce sau stochează vitamina C, deci este o vitamină de care ai nevoie zilnic.

Vitamina C este un micronutrient critic. Contribuie la sistemul imunitar de apărare prin susținerea mai multor funcții celulare ale sistemului imunitar adaptiv al corpului.

Fiind un antioxidant, poate lupta împotriva radicalilor liberi din organism, scăzând astfel inflamația și sporind imunitatea.

Din fericire, este o vitamină ușor de obținut din alimente și suplimente.

Vitamina C este utilă în scurtarea duratei răcelii și uneori în a o împiedica.

Somnul odihnitor intareste sistemul imunitar

Dormi cât mai mult

Somnul este evaziv pentru mulți dintre noi, mai ales în perioadele stresante, însă este o necesitate.

În lipsa somnului, sistemul imunitar suferă, imunitatea scade la anumite boli precum gripa și poate stimula compușii inflamatori care pot provoca afecțiunile cronice, potrivit cercetărilor.

Într-un studiu recent, oamenii de știință spun că au descoperit că somnul de calitate poate întări celulele T din corpul tău, celule care luptă împotriva infecțiilor.

Un somn bun face acest lucru prin îmbunătățirea capacității celulelor T de a adera și distruge celulele infectate de viruși și alți agenți patogeni.

De cât somn ai nevoie pentru sistemul imunitar?

În mod ideal, corpul necesită șapte până la nouă ore de somn de calitate pentru a se reîncărca și pentru a menține sistemul imunitar puternic.

Pentru cel mai bun somn de noapte, oprește tehnologia cu cel puțin o oră înainte de culcare, evită cofeina după orele amiezii, folosește lavandă pentru a te relaxa înainte de culcare.

Și renunță la vin pentru o gustare de struguri proaspeți. Strugurii conțin melatonină, un hormon care reglează ciclul somn-veghe al organismului.

Oferă o anumită hidratare, ceea ce te ajută să-ți menții sănătatea.

zinc pentru sistem imunitar puternic-min

Obține mai mult zinc

Scăderea mineralului zinc, te poate face mai susceptibil la agenți patogeni, de exemplu, bacterii care cauzează boli.

Obținerea unor cantități adecvate este esențială pentru menținerea sistemului imunitar puternic.

Zincul ajută la menținerea sistemului nostru imunitar și se crede că ne modifică rezistența la infecție.

Și, de asemenea, fără acesta, copiii nu cresc normal, rănile nu se vindecă și simțul gustului și mirosului nostru sunt afectate.

De unde obții zinc?

Surse naturale de zinc sunt: proteinele animale, cum ar fi stridiile, carnea de vită, crabul, homarul, carnea de porc și carnea de pasăre.

O poți găsi și în leguminoase și produse lactate, cum ar fi iaurtul și laptele.

Dacă incluzi, în mod regulat, aceste alimente în dieta ta, nu ar trebui să ai probleme la atingerea cantității zilnice recomandate.

Dacă nu, îți poți acoperi necesarul prin suplimente.

Vitamina D pentru sistemul imunitar

Adăugă vitamina D în rutina ta

Putem obține vitamina D din ouă, pește gras cum ar fi somonul și alimente fortificate.

Deoarece nu există la fel de multe surse alimentare de vitamina D, anumite alimente sunt îmbogățite cu vitamina, pentru a se atinge cantitatea zilnică recomandată.

Aceste produse îmbogățite includ produse lactate și alternative lactate cum ar fi lapte de soia, migdale și ovăz, precum și suc de portocale și unele cereale.

Vitamina D este importantă, deoarece joacă un rol cheie în susținerea sistemului imunitar.

De asemenea, protejează împotriva și reduce severitatea infecțiilor respiratorii.

Petrecerea timpului în aer liber, la soare, timp de cel puțin 20 de minute pe zi este o altă modalitate prin care corpul tău poate produce vitamina D.

De asemenea, ieșirea în exterior scade nivelul de cortizol, un hormon al stresului și te poate ajuta să te simți mai bine și să-ți îmbunătățești imunitatea.

Caloriile influenteaza sistemul imunitar

Fii atent la aportul tău de calorii

Excesul de greutate îți poate împiedica imunitatea. Obezitatea merge mână în mână cu imunitatea scăzută, potrivit cercetărilor.

Acestea au arătat că o persoană cu mai multe grăsimi stocate, care sunt evidente în zona burții pentru majoritatea oamenilor, eliberează mai multe citokine. 

Citokinele plasează corpul într-o stare de „inflamație cronică de grad scăzut” tot timpul.

În esență, ce înseamnă acest lucru? 

Celulele adipoase excesive determină corpul să activeze permanent răspunsul său imunitar pentru a preveni inflamația.

Dacă corpul tău se află în această stare perpetuă, atunci îți poate sabota sistemul imunitar.

Acesta este motivul pentru care persoanele supraponderale sau obeze sunt de obicei mai predispuse la boli și infecții precum gripa și boli precum diabetul sau bolile de inimă.

Pe scurt, supraponderalitatea îți poate compromite sistemul imunitar.

Ce poți face?

Crește-ți activitatea fizică și concentrează-te pe umplerea farfuriei cu mai multe fructe și legume, la mese.

Acest lucru nu numai că te va ajuta să crești aportul de nutrienți, te va ajuta și să mănânci mai puține calorii în general – fără a simți că renunți la ceva sau că ai rămas flămând după masă.

socializarea intareste sistemul imunitar

Fii sociabil

Socializează cu cei care îți plac, desigur.

Iată de ce: „Râsul îți stimulează inima, plămânii și mușchii, îți mărește aportul de oxigen și mărește endorfinele eliberate de creierul tău.

Râsul stimulează și circulația, ajută relaxarea musculară și – pe termen lung – îmbunătățește sistemul imunitar prin stimularea neuropeptidelor care ajută în lupta cu stresul.

sistemul imunitar rezistent

Sistemul imunitar este alcătuit din multe tipuri diferite de celule care protejează corpul de germeni, viruși și alți invadatori. Aceste celule sunt ca un scut și trebuie să coexiste într-un anumit echilibru pentru a menține o sănătate bună.

Sistemul imunitar are nevoie de echilibru și nu de un exces de unul sau două lucruri.

Adăugarea de vitamine, minerale sau suplimente te poate întări și proteja.

O dietă bine aleasă, cu un pic mai multă atenție asupra alimentelor bogate în vitamina C, vitamina D și zinc în timpul sezonului rece și gripal, de asemenea, te poate ajuta să ai mai multă apărare împotriva virușilor.

Tu ești cel mai în măsură să ai grijă de tine și să faci să-ți fie bine.

Citește în continuare:

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *