Cum scapi de anxietate, răspunsul natural al organismului la stres

Cum scapi de anxietate

Anxietatea este răspunsul natural al organismului la stres.

  • Este un sentiment de teamă sau o spaimă cu privire la ceea ce urmează.

În prima zi de școală, a merge la un interviu de angajare sau a susține un discurs, poate face ca o persoană să se simtă înspăimântată și nervoasă.

Dar dacă sentimentele tale de anxietate sunt extreme, durează mai mult de șase luni și interferează cu viața ta, este posibil să ai o tulburare de anxietate.

tulburari de anxietate

Ce sunt tulburările de anxietate?

Este normal să te simți anxios în legătură cu mutarea într-un loc nou, începerea unui nou loc de muncă sau efectuarea unui test. Acest tip de anxietate este neplăcut, dar te poate motiva să lucrezi mai mult și să faci o treabă mai bună.

Anxietatea obișnuită este un sentiment care vine și pleacă și nu interferează cu viața ta de zi cu zi.

În cazul unei tulburări, sentimentul de frică poate fi alături de tine tot timpul. Este intens și uneori debilitant.

Acest tip de anxietate te poate determina să nu mai faci lucruri care îți plac.

În cazuri extreme, aceasta te poate împiedica să intri într-un lift, să traversezi strada sau chiar să îți părăsești casa.

Dacă nu este tratată, anxietatea va continua să se înrăutățească.

Tulburările de anxietate sunt cea mai comună formă de tulburare emoțională și pot afecta pe oricine, la orice vârstă.

Potrivit statisticelor, femeile au mai multe șanse decât bărbații să fie diagnosticate cu o tulburare de anxietate.

Tipuri de anxietate

Care sunt tipurile de tulburări de anxietate?

Anxietatea este o parte cheie a mai multor tulburări diferite.

Acestea includ:

  • Tulburare de panică: confruntarea cu atacuri de panică recurente în momente neașteptate. O persoană cu tulburare de panică poate trăi cu frica de următorul atac de panică.
  • Fobie: frica excesivă față de un anumit obiect, situație sau activitate.
  • Tulburare de anxietate socială: frică extremă de a fi judecat de alții în situații sociale.
  • Tulburare obsesiv-compulsivă: gânduri iraționale recurente care te conduc la îndeplinirea unor comportamente specifice, repetate.
  • Tulburare de anxietate de separare: frică de a fi departe de casă sau de cei dragi.
  • Tulburare de anxietate a bolii: te panichezi pentru sănătatea ta (denumită anterior hipocondrie).
  • Tulburare de stres posttraumatic: în urma unui eveniment traumatic.
simptome anxietate

Care sunt simptomele anxietății?

Anxietatea se simte diferită în funcție de persoana care o experimentează.

Sentimentele pot varia de la fluturi în stomac până la o inimă de curse.

S-ar putea să te simți scăpat de sub control, ca și cum ar exista o deconectare între minte și corp.

Alte moduri în care oamenii experimentează anxietatea includ coșmaruri, atacuri de panică și gânduri sau amintiri dureroase pe care nu le poți controla.

Este posibil să ai un sentiment general de frică și îngrijorare sau te poți teme de un anumit loc sau eveniment.

Simptomele anxietății generale includ:

  • ritm cardiac crescut
  • respirație rapidă
  • nelinişte
  • probleme de concentrare
  • dificultate de a adormi

Simptomele de anxietate pot fi total diferite de la o persoană la alta.

De aceea, este important să cunoaștem toate modurile în care anxietatea se poate arăta. 

Ce este un atac de anxietate?

Un atac de anxietate este un sentiment de îngrijorare copleșitoare, îngrijorare, stres sau frică.

Pentru mulți oameni, un atac de anxietate se dezvoltă încet. Se poate agrava pe măsură ce se apropie un eveniment stresant.

Atacurile de anxietate pot varia foarte mult, iar simptomele pot diferi între persoane. Acest lucru se datorează faptului că numeroasele simptome ale anxietății nu se întâmplă tuturor și se pot schimba în timp.

Simptomele frecvente ale unui atac de anxietate includ:

  • senzație de leșin sau amețeală
  • dificultăți de respirație
  • gură uscată
  • transpiraţie
  • frisoane sau bufeuri
  • reținere și îngrijorare
  • nelinişte
  • suferință
  • frică
  • amorțeală sau furnicături

Un atac de panică și un atac de anxietate au unele simptome comune, dar nu sunt aceleași.

Află mai multe despre fiecare astfel încât să poți decide dacă simptomele tale sunt rezultatul uneia dintre ele.

anxietate text design

Ce cauzează anxietatea?

Cercetătorii nu sunt siguri de cauza exactă a anxietății. Însă este probabil că o combinație de factori joacă un rol.

Acestea includ factori genetici și de mediu, precum și chimia creierului.

În plus, cercetătorii cred că zonele creierului responsabile de controlul fricii pot fi afectate.

Cercetările actuale privind anxietatea analizează mai profund părțile creierului implicate în anxietate.

Există teste care diagnostichează anxietatea?

Un singur test nu poate diagnostica anxietatea.

  • Un diagnostic de anxietate necesită un proces îndelungat de examinări fizice, evaluări ale sănătății mintale și chestionare psihologice.

Unii medici pot efectua un examen fizic, inclusiv teste de sânge sau urină pentru a exclude afecțiunile medicale care ar putea contribui la simptome.

Mai multe teste sunt, de asemenea, utilizate pentru a ajuta medicul să evalueze nivelul de anxietate pe care îl experimentează o persoană.

Care sunt tratamentele pentru anxietate?

După ce o persoană a fost diagnosticată cu anxietate, poate explora opțiunile de tratament împreună cu medicul.

Pentru unii oameni, tratamentul medical nu este necesar. Modificările stilului de viață pot fi suficiente pentru a face față simptomelor.

Cu toate acestea, în cazurile moderate sau severe, tratamentul poate ajuta în depășirea simptomele și reîntoarcerea la o viață de zi cu zi mai ușoară.

  • Tratamentul pentru anxietate se încadrează în două categorii: psihoterapie și medicamente.

Întâlnirea cu un terapeut sau psiholog poate ajuta în învățarea unor instrumente de utilizat și strategii pentru a face față anxietății atunci când apare.

Medicamentele utilizate în mod obișnuit pentru tratarea anxietății includ antidepresive și sedative. Acestea lucrează pentru a echilibra chimia creierului, pentru a preveni episoadele de anxietate și pentru a evita cele mai severe simptome ale tulburării.

anxietate terapie

Ce remedii naturale se folosesc pentru anxietate?

Modificările stilului de viață pot fi o modalitate eficientă de a te elibera de o parte din stresul și anxietatea din fiecare zi.

Cele mai multe dintre „remedii” naturale constau în îngrijirea corpului, participarea la activități sănătoase și eliminarea celor nesănătoase.

Acestea includ:

  • a dormi destul
  • meditație
  • activități fizice
  • o dietă sănătoasă
  • evitarea alcoolului
  • evitarea cofeinei
  • renunțarea la fumat

Aceste modificări ale stilului de viață pot fi o modalitate pozitivă de a te ajuta să o elimini.

anxietate depresie

Anxietate și depresie

Dacă ai o tulburare de anxietate, este posibil să te simți deprimat.

Deși anxietatea și depresia pot apărea separat, nu este neobișnuit ca aceste tulburări de sănătate mintală să se întâmple împreună.

Anxietatea poate fi un simptom al depresiei clinice sau majore. La fel, agravarea simptomelor depresiei poate fi declanșată de o tulburare de anxietate.

Anxietate și stres

Stresul și anxietatea sunt cele două fețe ale aceleiași monede.

  • Stresul este rezultatul solicitării creierului sau corpului.

Poate fi cauzat de un eveniment sau o activitate care te face nervos sau îngrijorat.

  • Anxietatea este aceeași îngrijorare, frică sau neliniște.

Poate fi o reacție la stresul tău, dar poate apărea și la persoanele care nu au factori de stres evidenti.

Atât anxietatea, cât și stresul provoacă simptome fizice și mentale.

Acestea includ:

  • durere de cap
  • dureri de stomac
  • bătăi rapide ale inimii
  • transpiraţie
  • ameţeală
  • nervozitate
  • tensiune musculară
  • respirație rapidă
  • panică
  • nervozitate
  • dificultate de concentrare
  • furie irațională sau iritabilitate
  • nelinişte
  • insomnie

Nici stresul, nici anxietatea nu sunt întotdeauna rele.

Ambele pot oferi de fapt un pic de impuls sau stimulent pentru a îndeplini sarcina sau provocarea din față.

Cu toate acestea, dacă devin persistente, pot începe să interfereze cu viața ta de zi cu zi. În acest caz, este important să soliciți tratament.

Perspectiva pe termen lung a depresiei și anxietății netratate include probleme cronice de sănătate, cum ar fi bolile de inimă. 

alimente bune pentru anxietate

Ce alimente sunt bune pentru anxietate?

Medicamentul și terapia psihologică sunt utilizate în mod obișnuit pentru a trata anxietatea.

Modificările stilului de viață, cum ar fi somnul suficient și exercițiile fizice regulate, pot, de asemenea, ajuta.

În plus, unele cercetări sugerează că unele alimentele pe care le consumi, pot avea un impact benefic asupra creierului, dacă ai frecvent anxietate.

Aceste alimente includ: somon, muşeţel, curcumă, ciocolată neagră, iaurt, ceai verde.

Multivitamine Mega Vit&Min

Supliment minune datorită formulei completă de vitamine esențiale și minerale. Conceput special pentru a menține o stare de sănătate excelentă.
Conține:
Vitaminele A, B, C, D, E, Mangan, Zinc, Cupru, Iod, Crom, Seleniu, Calciu, Fier

AFLĂ MAI MULTE

Poți să scapi de anxietate?

Tulburările de anxietate pot fi tratate cu medicamente, psihoterapie sau o combinație a celor două.

Unele persoane care au o tulburare ușoară sau o teamă de ceva ce pot evita cu ușurință, decid să trăiască cu această afecțiune și să nu caute tratament.

Este important să înțelegem că tulburările pot fi tratate. Chiar și în cazuri severe.

Deși, de obicei, anxietatea nu dispare, poți învăța să o gestionezi și să trăiești o viață fericită și sănătoasă.

Citește în continuare:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *