Creatina monohidrata – beneficiile sale

Creatina a fost studiata pe scara larga ca supliment alimentar timp de mai multi ani. De fapt, au fost efectuate peste 1.000 de studii, care au demonstrat ca creatina este un supliment de varf pentru performanta la exercitii fizice. Aproape toti au folosit aceeasi forma a suplimentului – creatina monohidrata beneficii.

Mai mult, majoritatea oamenilor de stiinta care studiaza suplimentele considera ca monohidratul este cea mai buna forma. Iata cinci motive pentru care aceasta forma este cea mai buna.

1. Creatina monohodrata este cea mai sigura

Multe studii au aratat ca monohidratul de creatina este foarte sigur de consumat. Societatea Internationala de Nutritie Sportiva a concluzionat recent: „Nu exista dovezi stiintifice convingatoare ca utilizarea pe termen scurt sau lung a creatinei monohidrat are efecte daunatoare”.

Studiile au raportat ca consumul de monohidrat timp de doi pana la cinci ani pare sa fie sigur, fara a avea efecte adverse documentate.

Acest supliment pare sa fie sigur si in doze mai mari. Desi o doza zilnica tipica este de 3–5 grame, oamenii au luat doze de pana la 30 de grame pe zi, timp de pana la cinci ani, fara probleme de siguranta raportate.

Singurul efect secundar comun este cresterea in greutate.

Totusi, acest lucru nu trebuie privit ca un lucru rau. Creatina creste continutul de apa al celulelor musculare si poate ajuta si la cresterea masei musculare.

Orice crestere in greutate pe care o puteti experimenta ca urmare a utilizarii acestui supliment se datoreaza cresterii apei sau muschilor, nu a grasimilor.

Desi alte forme de creatina, altele decat monohidratul, pot fi, de asemenea, sigure pentru consum, exista foarte putine dovezi stiintifice care confirma acest lucru.

2. Are cel mai mare suport stiintific

Marea majoritate a celor peste 1.000 de studii asupra creatinei au utilizat forma monohidratata.

Pe langa aceasta forma, celelalte forme principale de creatina pe piata sunt:

  • Ester etilic creatin
  • Clorhidrat de creatina
  • Creatina tamponata
  • Creatina lichida
  • Chelat de magneziu creatin

In timp ce fiecare dintre aceste forme are o mana de experti care le examineaza, informatiile despre efectele acestor forme la om sunt limitate.

Aproape toate beneficiile pentru sanatate si exercitii fizice ale administrarii de suplimente de creatina au fost demonstrate in studii cu monohidrat.

Aceste beneficii includ castigul muscular, performanta imbunatatita a exercitiului si posibilele beneficii ale creierului.

Studiile au aratat ca acest supliment poate creste castigurile de forta dintr-un program de antrenament in greutate cu aproximativ 5-10%, in medie.

3. Creatina monohidrata imbunatateste performanta

Creatina monohidrat exercita o varietate de efecte asupra sanatatii si a performantei la exercitii fizice, inclusiv forta crescuta, puterea si masa musculara.

Mai multe studii au comparat creatina monohidrata beneficii si alte forme pentru efectele lor asupra performantei exercitiului fizic. Creatina monohidrat pare a fi mai buna decat esterul etilic si formele lichide ale creatinei.

Un studiu a descoperit ca monohidratul creste continutul de creatina in sange si muschi mai bine decat forma de ester etilic. Un alt studiu a raportat ca performanta la ciclism a participantilor a crescut cu 10% atunci cand au luat o pulbere monohidratata, dar nu au crescut atunci cand au luat creatina lichida. Cu toate acestea, cateva studii mici, initiale, au sugerat ca formele de chemina tamponate si de chelat de magneziu pot fi la fel de eficiente ca monohidratul la imbunatatirea performantei la efort.

Mai exact, aceste forme pot fi la fel de eficiente pentru cresterea rezistentei la presa pe banc si a productiei de energie in timpul ciclismului. Nu exista studii adecvate care au comparat formele de monohidrat si clorhidrat. In general, pur si simplu nu exista suficiente dovezi stiintifice pentru a concluziona ca ar trebui sa luati orice forma de creatina, in afara de monohidrat.

In timp ce unele forme noi pot fi promitatoare, cantitatea de dovezi pentru monohidrat este mult mai impresionanta decat dovezile pentru toate celelalte forme.

4. Este cel mai usor de gasit

Unele forme noi de creatina sunt disponibile numai in produsele cu mai multe ingrediente, cum ar fi suplimentele pre-antrenament. Daca le cumparati pe acestea, veti plati pentru o mana de alte suplimente in afara de cea pe care o doriti de fapt. Alte forme de creatina, cum ar fi clorhidratul si esterul etilic, pot fi achizitionate ca ingredient individual. Cu toate acestea, acestea sunt disponibile numai de la un numar mic de vanzatori online sau in magazine.

Pe de alta parte, forma monohidratata este usor de cumparat ca un singur ingredient. Cu o cautare rapida pe site-ul nostru, veti gasi multe optiuni pentru a cumpara creatina monohidrat fara alte ingrediente adaugate.

5. Este cea mai ieftina forma de creatina

Nu numai ca monohidratul este cea mai usor de gasit forma de creatina ca un singur ingredient, dar este si cel mai ieftin. Deoarece monohidratul este disponibil mai mult timp decat alte forme de creatina, poate fi mai ieftin sa se produca. Alte forme mai noi ale acestui supliment sunt adesea imposibile sa cumparati ca ingredient individual.

Concluzia despre creatina monohidrata beneficii:

Creatina monohidrata este unul dintre cele mai eficiente suplimente pentru efectuarea exercitiilor fizice. Sunt disponibile mai multe tipuri, dar creatina monohidrata beneficii este in prezent cea mai buna forma.

Are cel mai bun registru de siguranta, cel mai mare suport stiintific si este cel putin la fel de eficient ca orice alta forma de pe piata. De asemenea, este disponibil pe scara larga si are de obicei cel mai mic pret.

In general, este clar ca monohidratul de creatina este cea mai buna forma pe care o puteti lua.

-29%
65,00 lei 46,00 lei
45,00 lei

Cresterea Masei Musculare

Pachet masa musculara Premium

272,00 lei

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *