Care sunt beneficiile carnitinei?

beneficiile carnitinei

L-Carnitina (carnitina) este un supliment puternic care va poate ajuta sa va atingeti obiectivele pentru un corp sanatos si de invidiat. Aceasta mica molecula valoroasa a fost un element fundamental in comunitatile de culturism de ani buni, datorita capacitatii sale de a va ajuta sa pierdeti in greutate si sa va cresteti capacitatile creierul. Cititi mai departe pentru a afla mai multe despre beneficiile carnitinei, plus efectele secundare, siguranta si dozarea.

Ce este carnitina?

Carnitina este un aminoacid produs in mod natural in corpul dvs. pentru a genera energie. Se gaseste si in proteine ​​animale – si anume in carnea rosie. Multe persoane se completeaza cu carnitina, din cauza beneficiilor sale potentiale.

Care sunt beneficiile carnitinei?

Puteti utiliza carnitina pentru a va imbunatati functia cognitiva, cunostintele, antrenamentele si multe altele. Carnitina ajuta mitocondriile sa arda grasime si sa creeze mai multa energie – in special pentru muschii si creierul dvs.

L-Carnitina are doua avantaje principale:

Sporeste puterea creierului: carnitina ajuta creierul sa functioneze mai bine.

Arde grasime si creeaza muschi: carnitina iti poate oferi si un avantaj in sala de sport. 

Muta combustibilul (sub forma de acizi grasi) catre mitocondriile tale musculare, care iti acumuleaza productia de energie si poate creste rezistenta. De asemenea, carnitina iti impinge metabolismul spre arderea grasimilor in timp ce lucrezi.

L-Carnitina: Cum ajuta la pierderea grasimilor?

Daca nivelul de insulina este scazut – de exemplu, de la consumul unei diete keto, de la postul intermitent, de la antrenamentul intens sau de la un deficit de calorii – carnitina devine foarte importanta pentru arderea grasimilor.

Atunci cand corpul tau arde grasime pentru combustibil, este nevoie de grasimi depozitate (sau de grasime pe care le mananci) pe care le descompun in acizi grasi si trimite acizii grasi in mitocondriile tale. Mitocondriile tale transforma acei acizi grasi in ATP (energie) care iti alimenteaza celulele.

Dar acizii grasi nu pot intra in mitocondria ta singuri. Ei folosesc ceva numit carnitina. Practic, carnitina se fixeaza pe acizi grasi si ii transporta in mitocondriile tale. Ofera mitocondriei dvs. materii prime pentru a produce multa energie si pentru a functiona la maxim.

Cu alte cuvinte, aveti nevoie de carnitina pentru a metaboliza grasimea. Daca aveti un nivel scazut de carnitina, grasimea nu poate intra in mitocondriile dvs. si va chinuiti sa o utilizati pentru combustibil. Dar, cu carnitina abundenta, metabolismul tau adipos functioneaza ca o masina bine unsa. 

L-Carnitina imbunatateste functia creierului

Carnitina sub forma de supliment va poate trece bariera sange-creier, oferindu-i acces la colectia densa de mitocondrii din creierul dvs., precum si la mitocondrii din restul corpului. Asta explica de ce carnitina devine atat de popular ca un supliment.

Iata ce spun cercetarile despre beneficiile carnitinei asupra imbunatatirii functiei creierul:

  • Mai multa energie mentala si fizica : Barbatii si femeile in varsta care au luat zilnic carnitina au inregistrat un impuls semnificativ la nivelul lor de energie fizica si mentala, precum si o capacitate cognitiva globala mai buna.
  • Imbunatateste functia cognitiva : persoanele cu un nivel scazut de carnitina vad o scadere majora a functiei creierului. Luand carnitina, vor experimenta o imbunatatire majora a functiei creierului.
  • Scade inflamatia : carnitina scade inflamatia la adultii sanatosi. O parte din aceasta se datoreaza faptului ca carnitina creste glutationul, antioxidantul stapan al corpului tau. Si, dupa cum se dovedeste, carnitina scade daunele asupra celulelor creierului si dupa consumul de bauturi alcoolice. 
  • Creste circulatia : la adultii sanatosi, carnitina a crescut circulatia si fluxul de sange bogat in nutrienti dupa o masa bogata in grasimi. Un flux sanguin bun este o parte esentiala a functiei musculare si a creierului.
  • Imbunatateste concentrarea : L-Carnitina imbunatateste atentia, atat la copiii cu ADHD, cat si la adultii care se lupta cu oboseala mentala.

In studii, sa aratat ca carnitina imbunatateste energia mentala si fizica, imbunatateste puterea creierului, scade inflamatia, stimuleaza circulatia si creste concentrarea mentala.

L-Carnitina pentru exercitii fizice si recuperare

Carnitina este un element fundamental al comunitatii culturismului de ani buni. Aveti niste cercetari decente pentru a o sprijini:

Creste rezistenta : intr-un studiu efectuat pe 24 de tineri pregatiti pentru rezistenta, care au luat carnitina cu 90 de minute inainte de un antrenament intens, participantii s-au bucurat de o crestere semnificativa a puterii, precum si de un nivel mai scazut al lactatului (lactatul contribuie la senzatia de arsura in muschii dvs.).

Arde mai multa grasime : barbatii tineri care au luat carnitina au ars mai multe grasimi in timpul exercitiilor fizice moderate, iar muschii lor au produs mai multa energie in timpul exercitiilor fizice intense.

Creste testosteronul : barbatii care au luat carnitina dupa ridicare au avut mai multi receptori densi de hormoni in muschii lor, ceea ce poate ca si-a imbunatatit absorbtia de testosteron. Cu alte cuvinte, carnitina nu iti creste testosteronul; te face mai bun la utilizarea testosteronului pe care il ai.

Recuperarea vitezei: carnitina poate accelera recuperarea si reduce inflamatia musculara dupa exercitii fizice, atat la barbati, cat si la femei.

Sensibilitate mai buna la insulina : carnitina imbunatateste sensibilitatea la insulina la persoanele care nu proceseaza bine glucoza.

Construieste muschi : carnitina este un supliment puternic anti-imbatranire daca esti mai in varsta si vrei sa construiesti muschi. La persoanele in varsta, scade oboseala musculara si creste pierderea de grasime. 

Reduce oboseala musculara : Un studiu a constatat ca L-Carnitina scade oboseala musculara si la tineri.

Carnitina va poate ajuta sa lucrati mai mult in sala si sa va recuperati mai repede. Si daca sunteti mai in varsta, carnitina este utila in special pentru mentinerea nivelului de energie si varsarea grasimilor corporale.

DOZARE: Cata carnitina trebuie sa iei?

L-Carnitina este un plus valoros la rutina ta suplimentara zilnica, mai ales daca esti sportiv sau cauti beneficii anti-imbatranire. Iata ce trebuie sa stiti.

Majoritatea studiilor pe care tocmai le-ati citit au folosit intre 1-3 grame de carnitina, efectuate zilnic. Un gram pe zi pare a fi un loc bun pentru a incepe. De acolo, puteti creste sau micsora doza dupa cum considerati de cuviinta. Ca si in cazul majoritatii suplimentelor, calendarul conteaza. Iata exemple de planuri pentru a lua carnitina:

  • L-Carnitina pentru beneficii anti-imbatranire : 1-2 grame pe zi; jumatate dimineata si jumatate dupa-amiaza
  • L-Carnitina pentru fitness si arderea grasimilor : 1-3 grame pe zi; cu jumatate de 90 de minute inainte de exercitiu (pentru a creste rezistenta musculara) si jumatate dupa exercitiu (pentru a accelera recuperarea).

Asigurati-va ca luati in considerare orice instructiuni de dozare de pe ambalajul suplimentului.

Efectele secundare ale carnitinei

In timp ce carnitina este considerata in general sigura pentru majoritatea oamenilor. Insa pe langa beneficiile carnitinei, puteti prezenta unele reactii adverse, inclusiv:

  1. Stomac deranjat
  2. Greata
  3. Varsaturi
  4. Durere de cap
  5. Gura uscata
  6. Neliniste

Desigur, consultati medicul inainte de a incepe orice nou supliment, mai ales daca sunteti gravida, alaptati sau aveti o afectiune medicala grava.

Daca incercati carnitina, incepeti lent si acordati atentie felului in care va simtiti. Micile schimbari va ajuta sa descoperiti cu adevarat beneficiile carnitinei.

-25%
57,00 lei 43,00 lei
-29%
140,00 lei 99,00 lei

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.